نماد سایت پاتوق وردپرس

دکمه های فراخوان call to action با افزونه وردپرس Call To Action Popup

این بخش شامل برخی از کد کوتاه است که به افزونه Jannah Extinsions نیاز دارد. نصب آن را از منوی قالب ؛ نصب افزونه ها

سلام دوستان

دکمه فراخوان چیست؟ چرا دکمه های فراخوان یا عملکرد مهم هستند؟ چرا باید در وبسایت و طراحی وب از دکمه فراخوان استفاده کرد؟ کاربرد دکمه فراخوان چیست؟ دکمه فراخوان یا Call To Action چگونه در وردپرس ایجاد می شود؟ و پرسش های دیگری که در این مقاله به پاسخ آن خواهید رسید.

دکمه فراخوان چیست؟

دکمه فراخوان به عناصر درون وبسایت گفته می شود که نحوه رفتار آن بستگی به رفتار کاربر در وبسایت دارد. یعنی دکمه ها بر اساس عملکرد کاربران در وبسایت عکس العمل خاصی از خود نشان میدهند. مثلا هنگامی که کاربر بخواهد وبسایت را ترک کند، اعلامیه ای به وی نشان داده می شود و از وی میخواهد سری به بخش ویژه وبسایت بزند، این یک نمونه از هزاران کاربرد دکمه فراخوان یا CTA است. CTA هم مخفف عبارت Call To Action است.

چرا دکمه های فراخوان مهم هستند؟

دکمه های فراخوان مهم هستند چون یکی از بارزترین گزینه ها در ایجاد تعامل دوستانه تر با کاربران وبسایت و همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در طراحی وبسایت است. با دکمه های فراخوان میتوانید عناصر را زمان بندی شده و در موقعیتی که میخواهید نمایش دهید. تاثیر دکمه های فراخوان به خاطر ظاهر شدن یا عکس العمل بخصوصی که به عمل کاربر نشان میدهند دلیل برتری آنها نسبت به بنرهای تبلیغاتی و دیگر موارد وبسایت است.

چرا باید در وبسایت و طراحی وب از دکمه فراخوان استفاده کرد؟

یک طراح رابط کاربری همیشه باید به این فکر باشد که از فضا بهترین استفاده را داشته باشد. وقتی طراح رابط کاربری سعی کند مورد نیاز ترین عناصر را در برگه اصلی وبسایت در اختیار کاربر قرار دهد باید مهمترین ها را برگزیند. برای این کار همیشه نیاز است در طراحی وسواس خاصی به خرج داد و بارها طراحی های انجام شده را بررسی کرد. تا به این جای کار، کل کار طراحی روی عناصر ثابتی صورت گرفته است که طرح اصلی وبسایت را تشکیل میدهند. اما دکمه های فراخوان میتوانند ورای این طرح ها قرار گرفته و بر اساس عملکرد کاربر در وبسایت، نمایان شده و مدیر سایت را به هدف برساند.

دکمه های فراخوان در وردپرس بر اساس عملکردی که ارائه میدهند دسته بندی می شوند اما در یک طبقه بندی قرار میگیرند و آن هم واکنش به عمل کاربر است. زمان بندی های مختلفی برای دکمه های فراخوان در دسترس است که نمونه های برتر آنها نمایش دکمه به هنگام خروج یا ورود کاربر، پیمایش برگه ها و گذارن زمان زیاد در وبسایت است.

نمونه ای که امروز میخواهیم در وبسایت وردپرس ایجاد کنیم، دکمه فراخوان Call to Action پاپ آپ مانندی است که نمونه های مختلف آن از طریق افزونه معرفی شده در دسترس قرار دارد و در این آموزش وردپرس میخواهیم نحوه ایجاد آن را به شما نشان دهیم. در وردپرس پلاس باشید و در این مورد بیشتر بیاموزید.

کاربرد دکمه فراخوان چیست؟

دکمه فراخوان میتواند کاربر را در وبسایت شما نگه دارد، وقتی کاربر بخواهد وبسایت را ترک کند، دکمه فراخوان میتواند پاپ آپی به وی نشان دهد تا توجه کاربر را جلب کند. وقتی کاربر در حال بررسی قیمت های وبسایت شماست، دکمه فراخوان میتواند یک مشاوره رایگان یا یک کد تخفیف به وی نشان دهد، وقتی کاربر در وبسایت شما مطالب را مطالعه کند دکمه فراخوان میتواند به وی پیشنهاد در خبرنامه شما عضو شود و امثال این موارد که همه در بازاریابی اینترنتی به شما کمک میکنند تا فهرست ایمیل خود را بسازید، کاربران خود را پیدا کنید، افزایش فروش را تجربه کنید و از همه مهمتر وبسایت خود را بزرگتر کنید و رشد کرده و به پیشرفت ادامه دهید.

دکمه فراخوان یا Call To Action چگونه در وردپرس ایجاد می شود؟

برای ایجاد دکمه های فراخوان میتوان از بهترین روش کمک گرفت. یعنی افزونه ها، افزونه های وردپرس به تعداد زیادی وجود دارند و در زمانی که این محتوا نگارش می شود تعداد افزونه های مخزن وردپرس از ۵۰ هزار عبور کرده اند.

یکی افزونه های سبک و مخاطب پسند وردپرس که میتواند دکمه فراخوان بسازد را در ادامه کاملا معرفی میکنیم و به آموزش ایجاد دکمه فراخوان می پردازیم.

افزونه وردپرس ایجاد دکمه فراخوان Call To Action Popup

دکمه های فراخوان call to action با افزونه وردپرس Call To Action Popup

این افزونه وردپرس کاربری بسیار آسانی دارد، وقتی در پیشخوان وردپرس آن را نصب کنید، بخش تنظیمات آن به نوار مدیریت اضافه شده و میتوانید به تنظیمات آن وارد شوید.

این افزونه برای ایجاد پاپ آپ و دکمه فراخوان مناسب است و کاربری آسانی دارد، با این وجود تنظیمات آن ساده بوده و میتوان به راحتی دکمه فراخوان یا پاپ را با آن تولید کرد. در ادامه میتوانید آموزش استفاده از آن را مشاهده کنید.

حتما بخوانید   چگونه عملکرد وبسایت وردپرس خود را در بهینه ترین حالت نگه دارید

آموزش کار با افزونه وردپرس Call To Action Popup

افزونه نامبرده را از طریق پیشخوان وردپرس نصب کنید، سپس وارد تنظیمات آن شوید. در این برگه میتوانید در اولین بخش، نام پاپ آپ خود را بنویسید، سپس در بخش محتوا، میتوانید محتوای پاپ را قرار دهید. و در ادامه تنظیمات را کنترل کنید.

PopUp Settings : تنظیمات پاپ آپ

Offset : میزان فاصله پاپ آپ از پایین برگه، که معمولا روی هزار (پیکسل) است.

PopUp Width : در این گزینه عرض پاپ آپ را تعیین کنید

PopUp Height : در این گزینه ارتفاع یا بلندی پاپ آپ را میتوانید تنظیم کنید.

Content Padding : در این قسمت هم میتوانید فاصله محتوای پاپ آپ از کناره ها را تعیین کنید.

Popup Background : اگر میخواهید پس زمینه پاپ آپ را سفارشی کنید، از این گزینه برای افزودن تصویر استفاده کنید.

Background Repeat : اگر تصویر پاپ آپ شما کوچک باشد، از این گزینه برای تکرار کردن تصویر استفاده کنید.

Background Position : با این گزینه نیز میتوانید موقعیت پس زمینه را تنظیم کنید.

Background Size : این گزینه برای تنظیم ابعاد پس زمینه در اختیار شماست.

Number of hours to repeat popup : هر چند ساعت یکبار میخواهید پاپ برای کاربر نمایش داده شود، ساعت های فاصله تکرار دو پاپ را تعیین کنید.

PopUp Custom CSS : این گزینه هم در اختیار حرفه ها قرار میگیرد،  وقتی بخواهند از کدنویسی برای تغییر ظاهر پاپ آپ استفاده کنند.

PopUp Custom Class : باز هم گزینه ای حرفه ای تر برای حرفه ای ها که بخواهند کلاسی به پاپ آپ خود اضافه کنند.

در نهایت در بخش ویرایش، آن را انتشار دهید.

تنظیمات کلی افزونه

به بخش Settings در منوی اصلی افزونه بروید، همانند تصویر زیر تنظیمات را مشاهده می کنید:

Test Mode : اگر این گزینه را فعال کنید، پاپ آپ شما در حالت آزماشی می ماند که میتوانید عملکرد آن را قبل از انتشار در وبسایت مشاهده کنید. با فعال بودن این گزینه فقط مدیر میتواند پاپ آپ را مشاهده کند.

Click Anywhere to close PopUp : اگر این گزینه را فعال کنید، کاربر با مشاهده پاپ آپ میتواند هر جایی کلیک کند تا پاپ آپ را کنار بگذارد. اگر این گزینه فعال باشد یک دکمه X ساده در گوشه پاپ آپ مشاهده خواهد شد که کاربر میتواند با آن پاپ آپ را ببندد. البته ما پیشنهاد میکنیم شیوه مدرن تر یعنی بستن پاپ آپ با کلیک در خارج از پاپ آپ را با فعال کردن این گزینه برای کاربر فراهم کنید.

Enable/ Disable scroll when PopUp displayed : وقتی این گزینه فعال باشد، کاربر با دیدن پاپ باز هم میتواند در وبسایت پیمایش کند. بهتر است فعال باشد یا روی Enable قرار گیرد.

استفاده از پاپ آپ ها در وردپرس

برای استفاده از پاپ آپ هایی که ساخته اید کار ساده ای را پیش رو دارید، میتوانید از کدی که برای پاپ آپ ها در افزونه وجود دارد استفاده کنید. برای نمایش هر پاپ آپ فقط به شناسه آن نیاز دارید که در بخش PopUp ها قرار دارد. به تصویر زیر نگاه کنید.

سپس در کد زیر، فقط کافیست شناسه پاپ آپ را در بین گفتاورد جلوی ID قرار دهید و کد کامل را در پست یا برگه وبسایت خود قرار دهید.

[cta_popup id=””]

که شناسه در کد بالا بین “…” قرار میگیرد.

اطلاعات افزونه وردپرس Call To Action Popup

صفجه افزونه
پـــــایـــــان

دوستان این بود آموزش ایجاد دکمه فراخوان وردپرس ما که امیدواریم توانسته باشیم آنچه را که نیاز داشته اید در اختیارتان قرار دهیم. اگر در این مورد سوالی دارید دیدگاه های این مقاله باز است خوشحال می شویم پیغامتان را دریافت کنیم.

تهیه شده در گروه تولید محتوای وردپرس پلاس

Content retrieved from: https://wpplus.ir/call-to-action-popup/.

5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل