نماد سایت پاتوق وردپرس

آموزش ساخت ربات فروشگاهی تلگرام

در مقاله‌ی مزایای ربات تلگرام فروشگاه ساز کاموا توضیح دادیم که ربات تلگرام فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خود را به پیام رسان تلگرام هم منتقل کنید. روش کار ربات به این صورت هست که وقتی محصولات را داخل فروشگاه اینترنتی وارد می‌کنید، یه نسخه از آن هم داخل ربات تلگرام به صورت خودکار اضافه می‌شود و وقتی مشتری وارد روبات تلگرام شما می‌شود، امکان مشاهده محصول و خرید آن را دارد. برای شروع استفاده از این ربات کاربردی باید دو مرحله زیر به درستی انجام بشود :

  1. ثبت ربات در ربات تلگرامی به نام @Botfather
  2. دریافت کد ربات از Botfather و وارد کردن کد در تنظیمات فروشگاه‌ساز

ثبت ربات تلگرام در ربات @Botfather

ربات Botfather سرویس از سوی تلگرام است که به شما اجازه می‌دهد تا ربات‌هایتان را ثبت و نام ربات را برای خودتان رزرو کنید. برای شروع بهتر است به تلگرامتان برید و مطابق تصویر زیر عبارت @Botfather رو سرچ کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام فروشگاه‌ساز کاموا

پس از ورود به ربات Botfather لیستی از کارهایی که می‌توانید توسط این ربات انجام دهید به شما نمایش داده می‌شود، که در قدم اول برای ساخت ربات باید بر روی newbot کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی newbot، تلگرام از شما می‌خواهد که یک نام برای ربات خود انتخاب کنید. توجه کنید این نام اهمیت ندارد و فقط برای خودتان نمایش داده می‌شود. بعد از وارد کردن نام، تلگرام از شما می خواهد یک ID برای ربات خودت انتخاب کنید که حتما باید آخر آن عبارت bot نوشته بشود. برای مثال اگر من ID را kamva انتخاب کنم باید عبارت kamvabot را وارد کنم.

شاید برایتان جالب باشد: ۵ استراتژی مهم برای بازاریابی آنلاین وبسایت شما

تبریک! در این مرحله ربات تلگرامتان را به سادگی ایجاد کرده‌اید. پس از انجام این کار تلگرام یک پیام موفقیت آمیز به شما می‌دهد که داخل این پیام کدی به نام توکن هست. معمولا توکن بعد از عبارت “Use this token to access the HTTP API” نوشته می‌شود. این کد را کپی کنید تا در قسمت مربوط به آن در فروشگاه‌ساز وارد کنید.

اضافه کردن ربات تلگرام به فروشگاه‌ساز

در این مرحله باید به تنظیمات مدیریت در فروشگاه‌ساز بروید و در قسمت ربات تلگرام گزینه اضافه کردن ربات تلگرام را بزنید. سپس اسم ربات را وارد کنید و در باکس دوم توکن را که از مرحله قبل کپی کرده‌اید، وارد کنید. سپس گزینه تایید را بزنید.

حالا ربات تلگرام شما در دسترس است و اگر ID ربات را به مشتریانتان بدهید، می توانند از داخل این ربات خرید اینترنتی خود را انجام بدهند. فقط باید به چند نکته توجه کنید:

  • رباتی که جدید ساخته می‌شود فقط می‌تواند به فروشگاه‌ساز وصل شود و نباید آن را به سرویس های مختلف متصل کنید، که در این صورت برای ربات مشکل پیش می‌آید.
  • نام ربات اهمیتی ندارد اما ID ربات مهم است و باید آزاد باشد. موقع ثبت ID ممکن است پیام ارور دریافت کنید که قبلا این ربات گرفته شده است و در این صورت باید از یک ID دیگری برای ربات استفاده کنید.
  • در کپی کردن توکن دقت کنید چون اگر یک حرف هم جا بماند ربات شما درست کار نمی کند.

اگر احتمالا توکن را اشتباه زدید، فقط کافیست ربات را از داخل فروشگاه‌ساز پاک کنید و مجدد توکن را وارد کنید.

شاید برایتان جالب باشد: ۱۴ تصور غلط در مورد سئو

حالا می‌توانید به همین سادگی یک ربات تلگرام فروشگاهی برای فروشگاه‌ساز کاموا بسازید!

فروشگاه اینترنتی + ربات تلگرام فروشگاه

Content retrieved from: http://blog.kamva.ir/how-to-create-telegram-bot.

4/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل